*

PR

1974 Ferrari 365 GT4 BB

公開日: : フェラーリ , ,

PA16_r130_001 PA16_r130_002 PA16_r130_003 PA16_r130_004

予想価格:€400.000 – €500.000

380馬力、4390のcc DOHCは、水平方向に4ウェーバートリプルチョークキャブレター、5速マニュアルトランスミッション、不等長のA-アームを有する4輪独立サスペンション、コイルスプリング、およびアンチロールバー、ツインコイルと12気筒エンジンに反対背面にバネ、および4輪油圧ディスクブレーキ。ホイールベース:2400ミリメートル

•ツールキットとジャックなどのマッチングナンバー例
•完全に新しいからイタリアの所有権を文書化
•新しいから約33000キロ

フェラーリの見事な365 GT4 BBは1971年にトリノでデビューし、それがその後、その反対側のピストンのために「ベルリネッタボクサー」を愛称で呼ばれたミッドマウントされ、フラット12気筒エンジン、と同社初のロードゴーイングモデルでした。エキゾチックなデザインは、同社の3リッターF1マシン由来し、それが生産にそれを持って来るために2年を要しました。それは最終的に1974年モデルとして後半に1973年に発足した、とだけ387は、次の3年間で建設されました。ロード&トラックは、それが元ボクサー「私たちが今までテストした最速のロードカーを「ダビングすることができ、1975年に道路テスト中に毎時175マイルを打ちます。

ここに提供される車、シャーシ17709は、もともと3218 VM(車がペレベージュオーバーロッソディーノ(20-R-350)で仕上げた291950. VEのイタリア登録して1974年3月16日にヴェネツィアフェラーリディーラーAutorimessa Esramo Crivellariに配信されました)インテリア。 4月では、車はその最初の所有者、氏アルマンドTorcellanに売却されました。車はその後、1975年3月に氏ジュゼッペTaglariolに買収される前に、別のイタリア語の所有者を通過しました。

残念ながら、氏TaglariolはBBがのみ22時だった彼の息子ピエトロTaglariolに受け継がれた1984年に亡くなりました!ピエトロ氏Cutreraに渡す前に、別の数年間のための車を楽しみました。彼は簡単にのみ、それが有名なイタリアのレーシングチームRSジョリークラブS.R.L.に買収された前の車を所有していました1989年6月に車がそれはその後、2003年4月に現在の所有者が取得したされる前に、いくつかのイタリアの所有者を通過した1993年2月まで、クラブによって保持されました。

BBシリーズは、フェラーリの最後の完全手作りの量産車をマーク。デザインの彼らの純度が印象的であるように、その時代の数々のスーパーカーと同様に、抜け目のないコレクタは、すべての亜種上記の最初のバージョンを好みます。 365 GT / 4 BBは続く512 BBモデルよりもかなり稀であり、それは常に非常にその信じられないほどのルックスと駆動特性のために求められています。

新しい以来、継続的かつ文書化されたイタリアの所有で、今日ここに提供される美しいマッチング数の例は、その元と伝統的な色の組み合わせに仕上がっています。それは確かに見逃すことのできない機会ですし、間違いなく素晴らしいドライビングフェラーリのためになります。

 

380 bhp, 4,390 cc DOHC horizontally opposed 12-cylinder engine with four Weber triple-choke carburettors, five-speed manual transmission, four-wheel independent suspension with unequal-length A-arms, coil springs, and anti-roll bars, twin coil springs at the rear, and four-wheel hydraulic disc brakes. Wheelbase: 2,400 mm

  • Matching-numbers example including tool kit and jack
  • Fully documented Italian ownership from new
  • Less than 33,000 kilometres from new

Ferrari’s stunning 365 GT4 BB debuted at Turin in 1971, and it was the company’s first road-going model with a mid-mounted, flat 12-cylinder engine, which was subsequently nicknamed the ‘Berlinetta Boxer’ for its opposing pistons. The exotic design was derived from the company’s three-litre Formula One car, and it took two years to bring it to production. It was finally launched in late 1973 as a 1974 model, and only 387 were built in the following three years. Road & Track hit 175 mph during a road test in 1975, allowing it to dub the original Boxer ‘the fastest road car we’ve ever tested’.

The car offered here, chassis 17709, was originally delivered to the Venice Ferrari dealer Autorimessa Esramo Crivellari on 16 March 1974 with Italian registration VE 291950. The car was finished in Rosso Dino (20-R-350) over a Pelle Beige (VM 3218) interior. In April, the car was sold to its first owner, Mr Armando Torcellan. The car then passed through another Italian owner before being bought by Mr Giuseppe Taglariol in March 1975.

Unfortunately, Mr Taglariol passed away in 1984. The BB was then passed down to his son Pietro Taglariol, who was only 22 at the time! Pietro enjoyed the car for another several years before passing it to Mr Cutrera. He owned the car only briefly before it was bought by the famous Italian racing team RS Jolly Club S.R.L. in June 1989. The car was retained by the club until February 1993. It then passed through several Italian owners before being acquired by the current owner in April 2003.

The BB series marked Ferrari’s last entirely hand-built production car. As with numerous supercars of its era, astute collectors prefer the earliest versions above all variants, as their purity of design is striking. The 365 GT/4 BB is considerably rarer than the 512 BB models that followed, and it has always been highly sought after for its incredible looks and driving characteristics.

The beautiful matching-numbers example offered here today, with continuous and documented Italian ownership since new, is finished in its original and traditional colour combination. It is surely an opportunity not to be missed and will undoubtedly make for a fantastic driving Ferrari.

http://rmsothebys.com/pa16/paris/lots/1974-ferrari-365-gt4-bb/1078507

関連記事

NY15_r124_001

1956 Ferrari 290 MM by Scaglietti

$28,000,000 - $32,000,000 プレミアムロット - インタ

記事を読む

1976 FERRARI 308 GTB Vetroresina RHD

1976 FERRARI 308 GTB Vetroresina RHD ¥ASK

車両価格:ASK Mileage 45,000 miles

記事を読む

AZ15_r235_001

2005 Ferrari 575 Superamerica 6374万円(SOLD)

Sold for $517,000 コイルスプリング、アダプティブダンピングとア

記事を読む

フェラーリ ENZO

フェラーリ ENZO ¥ASK

車両価格:ASK http://www.kmauto.jp/vcsMember/sto

記事を読む

1701-ferrari-365gtc4-1_10273

Ferrari 365 GTC4 27,000 miles ¥ASK

車両価格:ASK The 365GTC/4 is the last in the l

記事を読む

1992 Ferrari F40

1992 フェラーリ F40 2億5382万円

車両価格:$2,125,000 1992 FERRARIのF40(「COLLECTOR

記事を読む

1957 Ferrari 500 TRC Spider

1957 Ferrari 500 TRC Spider 2億8298万円(SOLD)

Sold for $2,282,500 Five Owners From New,

記事を読む

Ferrari 575 Superamerica

フェラーリ 575 Superamerica 5357万円

車両価格:£299,995 フェラーリ575スーパーアメリカはコンバーチブルコンセプト

記事を読む

AZ06_r101_1

1967 Ferrari 212 E Montagna 2億428万円(SOLD)

Sold for $1,650,000 The Ex-Scuderia Ferrar

記事を読む

1968 Ferrari 365GT 2+2

1968 Ferrari 365GT 2+2 2137万円

車両価格:$179,500 1968フェラーリ365 GT 2 + 2クイーンマザー

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

次のHTML タグと属性が使えます: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

PR

    • 4現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク