*

PR

1974 Ferrari 365 GT4 BB

公開日: : フェラーリ , ,

PA16_r130_001 PA16_r130_002 PA16_r130_003 PA16_r130_004

予想価格:€400.000 – €500.000

380馬力、4390のcc DOHCは、水平方向に4ウェーバートリプルチョークキャブレター、5速マニュアルトランスミッション、不等長のA-アームを有する4輪独立サスペンション、コイルスプリング、およびアンチロールバー、ツインコイルと12気筒エンジンに反対背面にバネ、および4輪油圧ディスクブレーキ。ホイールベース:2400ミリメートル

•ツールキットとジャックなどのマッチングナンバー例
•完全に新しいからイタリアの所有権を文書化
•新しいから約33000キロ

フェラーリの見事な365 GT4 BBは1971年にトリノでデビューし、それがその後、その反対側のピストンのために「ベルリネッタボクサー」を愛称で呼ばれたミッドマウントされ、フラット12気筒エンジン、と同社初のロードゴーイングモデルでした。エキゾチックなデザインは、同社の3リッターF1マシン由来し、それが生産にそれを持って来るために2年を要しました。それは最終的に1974年モデルとして後半に1973年に発足した、とだけ387は、次の3年間で建設されました。ロード&トラックは、それが元ボクサー「私たちが今までテストした最速のロードカーを「ダビングすることができ、1975年に道路テスト中に毎時175マイルを打ちます。

ここに提供される車、シャーシ17709は、もともと3218 VM(車がペレベージュオーバーロッソディーノ(20-R-350)で仕上げた291950. VEのイタリア登録して1974年3月16日にヴェネツィアフェラーリディーラーAutorimessa Esramo Crivellariに配信されました)インテリア。 4月では、車はその最初の所有者、氏アルマンドTorcellanに売却されました。車はその後、1975年3月に氏ジュゼッペTaglariolに買収される前に、別のイタリア語の所有者を通過しました。

残念ながら、氏TaglariolはBBがのみ22時だった彼の息子ピエトロTaglariolに受け継がれた1984年に亡くなりました!ピエトロ氏Cutreraに渡す前に、別の数年間のための車を楽しみました。彼は簡単にのみ、それが有名なイタリアのレーシングチームRSジョリークラブS.R.L.に買収された前の車を所有していました1989年6月に車がそれはその後、2003年4月に現在の所有者が取得したされる前に、いくつかのイタリアの所有者を通過した1993年2月まで、クラブによって保持されました。

BBシリーズは、フェラーリの最後の完全手作りの量産車をマーク。デザインの彼らの純度が印象的であるように、その時代の数々のスーパーカーと同様に、抜け目のないコレクタは、すべての亜種上記の最初のバージョンを好みます。 365 GT / 4 BBは続く512 BBモデルよりもかなり稀であり、それは常に非常にその信じられないほどのルックスと駆動特性のために求められています。

新しい以来、継続的かつ文書化されたイタリアの所有で、今日ここに提供される美しいマッチング数の例は、その元と伝統的な色の組み合わせに仕上がっています。それは確かに見逃すことのできない機会ですし、間違いなく素晴らしいドライビングフェラーリのためになります。

 

380 bhp, 4,390 cc DOHC horizontally opposed 12-cylinder engine with four Weber triple-choke carburettors, five-speed manual transmission, four-wheel independent suspension with unequal-length A-arms, coil springs, and anti-roll bars, twin coil springs at the rear, and four-wheel hydraulic disc brakes. Wheelbase: 2,400 mm

  • Matching-numbers example including tool kit and jack
  • Fully documented Italian ownership from new
  • Less than 33,000 kilometres from new

Ferrari’s stunning 365 GT4 BB debuted at Turin in 1971, and it was the company’s first road-going model with a mid-mounted, flat 12-cylinder engine, which was subsequently nicknamed the ‘Berlinetta Boxer’ for its opposing pistons. The exotic design was derived from the company’s three-litre Formula One car, and it took two years to bring it to production. It was finally launched in late 1973 as a 1974 model, and only 387 were built in the following three years. Road & Track hit 175 mph during a road test in 1975, allowing it to dub the original Boxer ‘the fastest road car we’ve ever tested’.

The car offered here, chassis 17709, was originally delivered to the Venice Ferrari dealer Autorimessa Esramo Crivellari on 16 March 1974 with Italian registration VE 291950. The car was finished in Rosso Dino (20-R-350) over a Pelle Beige (VM 3218) interior. In April, the car was sold to its first owner, Mr Armando Torcellan. The car then passed through another Italian owner before being bought by Mr Giuseppe Taglariol in March 1975.

Unfortunately, Mr Taglariol passed away in 1984. The BB was then passed down to his son Pietro Taglariol, who was only 22 at the time! Pietro enjoyed the car for another several years before passing it to Mr Cutrera. He owned the car only briefly before it was bought by the famous Italian racing team RS Jolly Club S.R.L. in June 1989. The car was retained by the club until February 1993. It then passed through several Italian owners before being acquired by the current owner in April 2003.

The BB series marked Ferrari’s last entirely hand-built production car. As with numerous supercars of its era, astute collectors prefer the earliest versions above all variants, as their purity of design is striking. The 365 GT/4 BB is considerably rarer than the 512 BB models that followed, and it has always been highly sought after for its incredible looks and driving characteristics.

The beautiful matching-numbers example offered here today, with continuous and documented Italian ownership since new, is finished in its original and traditional colour combination. It is surely an opportunity not to be missed and will undoubtedly make for a fantastic driving Ferrari.

http://rmsothebys.com/pa16/paris/lots/1974-ferrari-365-gt4-bb/1078507

関連記事

f50

フェラーリ F50 ¥ASK

車両価格:ASK 1997年式 フェラーリ F50 フェラーリ社が作り出した究極

記事を読む

Ferrari 365 GTB 4 Plexiglass  1970

Ferrari 365 GTB/4 Plexiglass : 1970 1億3334万円

車両価格:£699,990 Ferrari took a new direction in

記事を読む

545-4

ISO RIVOLTA IR300 Bizzarrini Breadvan 3370万円

車両価格:€250,000 Giotto Bizzarini avait crée

記事を読む

image

1984 Ferrari 126 C4 M2 Formula 1 Monoposto 6186万円(SOLD)

Sold for €483,000 元ミケーレ・アルボレート フェラーリClassi

記事を読む

Ferrari Dino 206SP

フェラーリ ディーノ 206SP ¥ASK

車両価格:ASK 著名なレースの歴史を持つ最高級206SPディノレプリカを提示します。

記事を読む

11641_front_three_1

1968 FERRARI 166/246 DINO¥ASK

この非常に歴史的ディーノはそれはジャッキー・イクス、デレック・ベルとブランビラによってそ

記事を読む

Ferrari 275 GTB Alloy 6c

Ferrari 275 GTB Alloy 6c ¥ASK

車両価格:ASK A very special Ferrari 275 GTB/2 c

記事を読む

AZ15_r144_001

1965 Ferrari 330 GT 2+2 by Pininfarina 5060万円(SOLD)

Sold for $412,500 300馬力、3ウェーバーキャブレター、4速マ

記事を読む

PA16_r108_001

1989 Ferrari F40

予想価格:€1.000.000 - €1.200.000 2つのターボ過給機とウ

記事を読む

フェラーリ F1 F187

フェラーリ F1 F187 ¥ASK

車両価格:ASK 1987年式 フェラーリ F1 F187 この度入庫しましたフ

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

次のHTML タグと属性が使えます: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

PR

  • Sorry. No data so far.

    • 10現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク