*

PR

1974 Ferrari 365 GT4 BB

公開日: : フェラーリ , ,

PA16_r130_001 PA16_r130_002 PA16_r130_003 PA16_r130_004

予想価格:€400.000 – €500.000

380馬力、4390のcc DOHCは、水平方向に4ウェーバートリプルチョークキャブレター、5速マニュアルトランスミッション、不等長のA-アームを有する4輪独立サスペンション、コイルスプリング、およびアンチロールバー、ツインコイルと12気筒エンジンに反対背面にバネ、および4輪油圧ディスクブレーキ。ホイールベース:2400ミリメートル

•ツールキットとジャックなどのマッチングナンバー例
•完全に新しいからイタリアの所有権を文書化
•新しいから約33000キロ

フェラーリの見事な365 GT4 BBは1971年にトリノでデビューし、それがその後、その反対側のピストンのために「ベルリネッタボクサー」を愛称で呼ばれたミッドマウントされ、フラット12気筒エンジン、と同社初のロードゴーイングモデルでした。エキゾチックなデザインは、同社の3リッターF1マシン由来し、それが生産にそれを持って来るために2年を要しました。それは最終的に1974年モデルとして後半に1973年に発足した、とだけ387は、次の3年間で建設されました。ロード&トラックは、それが元ボクサー「私たちが今までテストした最速のロードカーを「ダビングすることができ、1975年に道路テスト中に毎時175マイルを打ちます。

ここに提供される車、シャーシ17709は、もともと3218 VM(車がペレベージュオーバーロッソディーノ(20-R-350)で仕上げた291950. VEのイタリア登録して1974年3月16日にヴェネツィアフェラーリディーラーAutorimessa Esramo Crivellariに配信されました)インテリア。 4月では、車はその最初の所有者、氏アルマンドTorcellanに売却されました。車はその後、1975年3月に氏ジュゼッペTaglariolに買収される前に、別のイタリア語の所有者を通過しました。

残念ながら、氏TaglariolはBBがのみ22時だった彼の息子ピエトロTaglariolに受け継がれた1984年に亡くなりました!ピエトロ氏Cutreraに渡す前に、別の数年間のための車を楽しみました。彼は簡単にのみ、それが有名なイタリアのレーシングチームRSジョリークラブS.R.L.に買収された前の車を所有していました1989年6月に車がそれはその後、2003年4月に現在の所有者が取得したされる前に、いくつかのイタリアの所有者を通過した1993年2月まで、クラブによって保持されました。

BBシリーズは、フェラーリの最後の完全手作りの量産車をマーク。デザインの彼らの純度が印象的であるように、その時代の数々のスーパーカーと同様に、抜け目のないコレクタは、すべての亜種上記の最初のバージョンを好みます。 365 GT / 4 BBは続く512 BBモデルよりもかなり稀であり、それは常に非常にその信じられないほどのルックスと駆動特性のために求められています。

新しい以来、継続的かつ文書化されたイタリアの所有で、今日ここに提供される美しいマッチング数の例は、その元と伝統的な色の組み合わせに仕上がっています。それは確かに見逃すことのできない機会ですし、間違いなく素晴らしいドライビングフェラーリのためになります。

 

380 bhp, 4,390 cc DOHC horizontally opposed 12-cylinder engine with four Weber triple-choke carburettors, five-speed manual transmission, four-wheel independent suspension with unequal-length A-arms, coil springs, and anti-roll bars, twin coil springs at the rear, and four-wheel hydraulic disc brakes. Wheelbase: 2,400 mm

  • Matching-numbers example including tool kit and jack
  • Fully documented Italian ownership from new
  • Less than 33,000 kilometres from new

Ferrari’s stunning 365 GT4 BB debuted at Turin in 1971, and it was the company’s first road-going model with a mid-mounted, flat 12-cylinder engine, which was subsequently nicknamed the ‘Berlinetta Boxer’ for its opposing pistons. The exotic design was derived from the company’s three-litre Formula One car, and it took two years to bring it to production. It was finally launched in late 1973 as a 1974 model, and only 387 were built in the following three years. Road & Track hit 175 mph during a road test in 1975, allowing it to dub the original Boxer ‘the fastest road car we’ve ever tested’.

The car offered here, chassis 17709, was originally delivered to the Venice Ferrari dealer Autorimessa Esramo Crivellari on 16 March 1974 with Italian registration VE 291950. The car was finished in Rosso Dino (20-R-350) over a Pelle Beige (VM 3218) interior. In April, the car was sold to its first owner, Mr Armando Torcellan. The car then passed through another Italian owner before being bought by Mr Giuseppe Taglariol in March 1975.

Unfortunately, Mr Taglariol passed away in 1984. The BB was then passed down to his son Pietro Taglariol, who was only 22 at the time! Pietro enjoyed the car for another several years before passing it to Mr Cutrera. He owned the car only briefly before it was bought by the famous Italian racing team RS Jolly Club S.R.L. in June 1989. The car was retained by the club until February 1993. It then passed through several Italian owners before being acquired by the current owner in April 2003.

The BB series marked Ferrari’s last entirely hand-built production car. As with numerous supercars of its era, astute collectors prefer the earliest versions above all variants, as their purity of design is striking. The 365 GT/4 BB is considerably rarer than the 512 BB models that followed, and it has always been highly sought after for its incredible looks and driving characteristics.

The beautiful matching-numbers example offered here today, with continuous and documented Italian ownership since new, is finished in its original and traditional colour combination. It is surely an opportunity not to be missed and will undoubtedly make for a fantastic driving Ferrari.

http://rmsothebys.com/pa16/paris/lots/1974-ferrari-365-gt4-bb/1078507

関連記事

1985 Ferrari 288GTO Berlinetta

1985 Ferrari 288GTO Berlinetta 2億5700万円(SOLD)

Sold for £1,513,500 一民間所有者、新しいから29000キロ 19

記事を読む

Ferrari 348 Michelotto Competizione

Ferrari 348 Michelotto Competizione ¥ASK

車両価格:ASK レーシングカー 内部番号:ferr_348_shell 265キ

記事を読む

ferrari_f1_412_t1_for_sale

FERRARI F1 412 T 1  ASK

車両価格:ASK   Description: FERRARI F

記事を読む

1646_fer330gt-1_9913

Ferrari 330GT 2+2 ¥ASK

車両価格:ASK Introduced in January 1964, the 3

記事を読む

Ferrari 275 GTB Alloy 6c

Ferrari 275 GTB Alloy 6c ¥ASK

車両価格:ASK A very special Ferrari 275 GTB/2 c

記事を読む

250 GT Cabrio P.F. S2

フェラーリ 250 GT Cabrio P.F. S2 ¥ASK

車両価格:ASK Category Cabrio/Roadster

記事を読む

11653__dsc6735

1970 FERRARI 512M ¥ASK

「多くの人が悪いことをやって生きていきます。レーシングの重要なだけでなく、それを行う人に。

記事を読む

Ferrari F40 GT

Ferrari F40 GT ¥ASK

車両価格:ASK その凶暴なパフォーマンスと機知に富んだ空気力学的なスタイリングで、フ

記事を読む

Ferrari 512 TR

Ferrari 512 TR 3187万円

車両価格:€235,000 Standard the perfect car evolu

記事を読む

FERRARI F40

FERRARI F40 1億9437万円

車両価格:£995,950 Rosso Corsa Registered 198

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

次のHTML タグと属性が使えます: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

PR

    • 0現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク