*

PR

1992 Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 1 ‘Martini 6’

公開日: : ランチア ,

PA16_r161_001 PA16_r161_002 PA16_r161_003 PA16_r161_004

<スポンサーリンク>

予想価格:€120.000 – €150.000

210馬力、1995 ccの16弁は、直列4気筒エンジン、5速マニュアルトランスミッション、全輪駆動、フロントとリア独立懸架、および四輪ディスクブレーキをターボチャージャー装備しました。ホイールベース:2540ミリメートル

•新しいからの単一の所有権
唯一の310特別版マティーニ6例の•One
•ツールキット、ジャック、そしてキーの二組との完全な
•非触媒作用デルタIntegralesの最後
•新しいから約28000キロ

ランチアは1992年シーズンの終わりにマティーニ6 ”特別版のリリースで世界選手権」その6期連続のコンストラクタを迎えました。標準デルタINTEGRALEから離れて設定し、マティーニ6は、ストライプが車の各側面を下に実行しているとテールゲートの中心付近の象徴的なラリーのカラーリングで飾られていました。内部では、レカロシートや内装はヘッドレストにHFのロゴを持つユニークなティールアルカンターラで仕上げました。

大ランチアロゴは屋根の後部に見つけることができる、と後部に取り付けられたスポイラーはラリー繁殖させたバージョンを複製、それを横切る有名な「マルティーニ・レーシング」で飾られています。 HFデカールは、各リアサイドパネルに高適用され、「世界ラリーチャンピオン」バッジが適切な数字と一緒にテールゲートを飾る「6」選手権の言っ数を記念。

内部では、炭素繊維トリムは、ギアレバーの周りに取り付けられ、限定版のシリアル番号とその下の番号のプラークを備えています。機械的に、マティーニ6車は第一世代Evoluzioneデルタ、非触媒作用INTEGRALEの特に最後のバージョンと同一でした。さらに、それらは、改善された感触のためにギア結合のテフロンブッシュを含んでいました。

この例では、シリアルナンバー184は、北イタリアで初の所有者に1992年12月に新たな送達しました。車はその顕著元の状態、したがって、まさにその所有権に残りました。ランチアは元のキーのセット、ツールキット、およびオリジナルのラジオで完了です。でも、元のディーラーの配信ステッカーがリアウィンドウに残ります。この車の慎重かつまばらな使用のおかげで、ユニークなマティーニ6カラーリングのすべてが存在し、元の​​アルカンターラインテリアは例外的な状態のままになります。

ランチア・デルタINTEGRALEは大いに賞賛マティーニのカラーリングになおさら、道路上とオフの伝説です。ロードカーとしては、その例外的な感触と軽快シャーシで有名です。この車はランチアの信じられないほどの6つの連続世界ラリー選手権を記念オリジナリティとよく保存例を獲​​得する貴重な機会を表しています。

 

210 bhp, 1,995 cc 16-valve turbocharged inline four-cylinder engine, five-speed manual transmission, all-wheel drive, front and rear independent suspension, and four-wheel disc brakes. Wheelbase: 2,540 mm

  • Single ownership from new
  • One of only 310 special edition Martini 6 examples
  • Complete with tool kit, jack, and two sets of keys
  • The last of the non-catalysed Delta Integrales
  • Less than 28,000 kms from new

Lancia celebrated their sixth consecutive Constructors’ World Championship with the release of the special edition ‘Martini 6’ at the end of the 1992 season. Set apart from the standard Delta Integrale, the Martini 6 was decorated in the iconic rally livery with stripes running down each side of the car and around the centre of the tailgate. Inside, the Recaro seats and interior trim were finished in a unique teal Alcantara with HF logos on the headrests.

A large Lancia logo can be found on the rear of the roof, and the rear-mounted spoiler is emblazoned with the famous ‘Martini Racing’ across it, replicating the rally-bred version. HF decals are applied high on each rear side panel, and a ‘World Rally Champion’ badge adorns the tailgate along with the appropriate numeral ‘6’ commemorating said number of championships.

Inside, a carbon-fibre trim is fitted around the gear-lever and features a numbered plaque below it with the limited edition serial number. Mechanically, the Martini 6 cars were identical to the first-generation Evoluzione Deltas, notably the final version of the non-catalysed Integrale. Furthermore, they included Teflon bushes on the gear linkage for an improved feel.

This example, serial number 184, was delivered new in December 1992 to its first owner in Northern Italy. The car remained in that very ownership, hence its remarkably original condition. The Lancia is complete with its original set of keys, tool kit, and original radio. Even the original dealer delivery stickers remain in the rear window. Thanks to careful and sparse use of this car, all of the unique Martini 6 livery is present, and the original Alcantara interior remains in exceptional condition.

The Lancia Delta Integrale is a legend on and off the road, all the more so in the much-admired Martini livery. As a road car, it is famed for its exceptional feel and nimble chassis. This car represents a rare opportunity to acquire a highly original and well-preserved example commemorating Lancia’s incredible six consecutive world rally championships.

http://rmsothebys.com/pa16/paris/lots/1992-lancia-delta-hf-integrale-evoluzione-1-martini-6/1078727

関連記事

【ヤフオク】95 ランチア デルタ HF インテグラーレ エボルツィオーネⅡ D車

【年式】1995(平成7年) 【走行距離】23600km 【カラー】レッド

記事を読む

Lancia LC2 SOLD

車両価格:SOLD 売れたため、車両情報が得られませんでした。 申し訳ございませ

記事を読む

LANCIA DELTA LANCIA S4 MARTINI 6471万円

車両価格:530,000スイスフラン 私たちは家賃: ランチアS4 MARTINI

記事を読む

1980 LANCIA RALLY SE 037 PROTOTYPE GROUP B COMPETITION CAR 予想価格:3900-4900万円

€320,000 - 400,000 最初の工場のプロトタイプ 1980ランチアラリ

記事を読む

1961 Lancia Flaminia Sport by Zagato 3861万円(SOLD)

Sold for €302.400 半と3ウェーバーキャブレターと140馬力、2

記事を読む

LANCIA Stratos GR4 ¥SOLD

車両価格:SOLD The Lancia Stratos will probably re

記事を読む

Lancia Stratos Groupe 4 coupé 1974

€420,000 - 500,000 JPY 55 million - 66 millio

記事を読む

Lancia Stratos HF Stradale

スポーツカー/クーペ 内部番号:lanc_strat 18700キロ、140キロワット(

記事を読む

LANCIA Stratos GR.4 ¥SOLD

車両価格:SOLD Wonderful Stratos totally rebuilt

記事を読む

【Group B】1983 Lancia 037 Rally Serial Number 305

  1983 Lancia 037 Rally Se

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク